Filmmer

Nu ska jag rekomendera några bra filmmer som jag och denise älskar ! <3
American History X
Bröderna Derek och Danny mister sin far i ett skottdrama med svarta inblandade. Sorgen och hatet driver Derek till ennynazistik rörelse där han snabbt stiger i graderna. Lillebror Danny följer sin bror, men efter ytterligare ett skottdrama med dödlig utgång hamnar Derek i fängelse. Jag tycker själv filmmen är sjukt bra

Gladiator

Den romerske generalen Maximus får veta att kjejsaren vill ha honom som sin efterträdare. Kejsarens son Commodu vill ärva tronen och för att nå sitt mål dödar han sin far och sänder sedan bud att Maximus med familj skall dödas. Maximus undkommer, men när han lyckas ta sig till sin familjs gård hittar han sin familj död. Maximus chockas svårt och flyr och hittas utsvulten och sårad av en slavhandlare som tar med honom. Den forne generalen blir nu tvungen att slåss som Gladiator. Han blir snabbt känd som en stark och skicklig slagskämpe, men hans kamp går ut på att en dag få hämnas sin familj. Den här filmmen rekomendrarar jag och denise grovt den är sorlig och fin när man har sett gladiator en gång vill man bara se filmmen om och om igen den är underbar så ni måste bara kolla på den !

Taken

När Bryan(pappa) och Kim(dötter) en dag pratar med varandra i telefon bryter sig några iskalla människohandlare in i lägenheten och kidnappar de båda tjejerna. Men de albanska gangstrana får mer motstånd än vad de hade räknat med, då Bryan tar upp jakten på kidnapparna för att försöka hitta de båda flickorna. Men Bryan har bara 96 timmar på sig att hitta de innan de säljs i ett främmande land och försvinner för alltid. den här filmmen är spännande och man vill fortsätta kolla så fort man sätter på den i filmmen kan man se hur mycket en pappa kan göra för sin dötter det handlar om att få se den man älskar igen eller att förola den för alltid rekomenderar starkt 


Nu har ni 3 filmmer som jag rekomendrerar grovt kommer göra såna inlägg då och då på saker jag och denise rekomenderar :)

CIAO :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0