Sminktips nummer 1 : Denise speciala sotning!


Den här sotningen ska jag lära er nu! Den har jag kommit på själv, ska försöka beskriva så bra som det går!


Det du behöver är mascara, dipliner, puder och en svart och en vit ögonskugga!




Nummer 1



Du ska ju helst vara osminkad först, tyvärr var inte jag det. Men nu kör vi!

Steg 1: Lägg puder över hela ansiktet, använder du foundation så ska du inte lägga det på ditt ögonlock för det förstår ögonskuggan! efter det så tar du en dipliner och följer ditt ögas form precis över dina ögonfransar





Steg 2: ta en vit ögonskugga och lägg den ifrån slutet av ögat(närmast näsan) och ändå till din ögonrundas sluta(ögonfärgskulan, vet inte vad det heter:$)





steg 3: Efter det tar du din svarta ögonskugga och lägger i slutet av ditt öga och följer ögonlockets form(precis som jag gjort på bilden)




steg 4: Sen, slutfinalen! Då börjar du sudda in den svarta ögonskuggan nästan precis över hela ögat, när du har gjort det så gör du om steg 3, och sen är lägger du på mascara! sen är det helt klart, jätte enkelt och tar bara några minuter att fixa när man lärt sig det! :)



Hoppas ni förstog mycket, om något var svårt så kan ni kommentera så svarar jag på det!


P.S, den här sotningen kan ni göra till alla sorters färger på ögonskugga, blir skit snyggt med vilken färg du än änvänder!


Ciao!:)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0